2012. november 27., kedd

Pillanatnyi dilemma

Android vs. iOs

Annak idejen eleg sokat dilemmaztam a ketto kozott, 1eve ajfon 4S-t nyuvok, maximalisan meg vagyok elegedve vele. Nyaron az egyeb navigacios szoftverek miatt kenytelen voltam jailbreakelni a keszuleket, azota neha elakad. Hangsulyozom, neha, mikor ezer mas program fut a hatterben, elakad egy ezredmasodpercre. Na de ra se rantsuk, leteszteltem mar az osszes GPS szoftvert, megveszem majd az iGo-t kemeny 64euroert, miutan system restoreot kovettem el a mobilon, hogy original menjen az oprendszer. Csak semmi jailbreak.

Elotte egy evig hasznaltam androidos mobilt (Samsung Galaxy S1), szoval van viszonyitasi alapom, raadasul eleg elfogult voltam akkortajt az iPhone keszulekekkel szemben.

A minap hasznaltam egy androidos keszuleket, hozzateszem, eleg bivaly (ketmagos Texas Instruments procival ellatott, magonket 1ghz, tovabba 1gb ram) gepet. Azonnal elment a kedvem az oprendszertol, barmennyire is bele lehet nyulni szinte mindenbe. Szaggatott, nehezkesen mukodott, kifagyott, az erintokijelzo reakcioideje baromi nagy volt, a virtualis billentyuzet pontatlan, es meg sorolhatnam. A GPS kapasbol 20-30 metert tevedett (!).

Hozzateszem, nagyon jo _lenne_ az android (linux powa), ha pl kizarolag a samsungra lenne optimalizalva, nem pedig a piacon levo szinte osszes erintokijelzos mobilhoz, tablethez. Vagy letezne android for samsung galaxy valtozat, es igy tovabb. Mert igy rossz latni, hogy az android 4, amelyik ki is hasznalja a tobbmagos processzorokat, szaggat. Irtozatosan szaggat.

A dolog ironiaja, hogy amig android user voltam, ezek fel sem tuntek, mint ahogy sokan masok sem ertik, mert hogy de nem is szaggat ez, teljesen jol mukodik. Aztan kezukbe vesznek egy iPhone-ot vagy iPad-ot, hasznaljak egy darabig, es a visszavaltasnal lesujto lesz az elmeny. Garantaltan.

Hozzateszem, azt is rossz erzekelni, hogy az apple termekek lassan tomegcikkek szamitanak. iPhone5? iOs6? Semmi egetvero ujitas. Az uj retina kijelzos macbookok azert eleg durvak, (foleg az aruk) de ezeknel nincs kezzelfoghato tapasztalatom, egyelore.

Hogy miert estem dilemmaba? Kit ne ejtene rabul a Galaxy SIII hardvere, kinezete, merete? Vagy a Galaxy Tab II? Es nem utolsosorban, az android vegelatatlan konfiguralhatosaga. De maradok az apple termekeknel. Mar csak azert is, mert csak a minap vettem eszre, milyen fain kis emlekeztetoje van. Egy evig fel sem tunt...

Hovatovabb, ezt a posztot is a blogger alkalmazassal irom ajfonrol, csirio :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése