2012. november 28., szerda

a'la salzburger gehorlosenverein

Ujabb infodomping arasztott el ma, mikor ismetelten meglatogattam a Salzburger Gehorlosenverein melyen tisztelt elnoket.

Mikor bementem, azzal fogadott, hogy mindent megerdeklodott szamomra. A magyar OOSZI papirt, illetve a MAK kartyat adjam be egy formanyomtatvannyal (amit odaadott nekem, segitett kitolteni) egyetemben a Bundessozialamt-be. Itt elinditjak a fogyatekossagi kartya igenylesemet. Mint kiderult, ennek birtokaban jogosult leszek az utazasi kedvezmenyre. Van utazasi kedvezmeny?! - kerdeztem en. Igen, van-valaszolta Reinhard. A negyvenvalahany euros haviberletet 11euroert ki lehet valtani, egy arckepes igazolvannyal, amit a Salzburg AG/OBUS SLB ad majd ki a fogyatekos igazolvanyra. Hogy tovabb is menjek, az OBB (osztrak vasuttarsasag) jarataira ugyanezzel a fogyatekos igazolvannyal 50%-os kedvezmennyel lehet jegyet venni.Csak ehhez regisztralni kell, adnak valami ize meg hoze kartyat, ennek meg utana kell jarnom.

Csak azert irom le, mert azok a magyar siketek, akik itt elnek, nem tudtak errol, vagy legalabbis nekem azt mondtak, hogy semmifele utazasi kedvezmeny nincsen. Hat, rosszul tudjak.

Februar kornyeken indul nemet nyelvtanfolyam siketeknek, ahol az oktato nemzetkozi jelnyelven instrual. Allami penzbol finanszirozzak a tanfolyast, amin en is reszt vehetek a fogyatekossagi kartya birtokaban (amit holnap intezek el), ugyhogy haladnak szepen a dolgok a maguk utjan.

A salzburgi siket sporteletrol is kerdezgettem Reinhardot. Elmondasa szerint haldoklik majdnem az osszes sportag - ahogy Magyarorszagon is. A salzburgi sielok csapata vilaghiru volt anno, de mara mar nem nem el ez a sportag sem a siketek koreben. Csak a bowlingot meg a teket uzik eleg aktivan, a bowlingnal hallo bajnoksagokon is szep eredmenyeket ertek el Reinhard elmondasa szerint. Az osszes tobbi sportag kihalt. Az oka prozai: erdeklodes hianya, valamint az anyagi okok. Btw, a judo miatt kerdezgettem ezeket, de mint kiderult, itt nincsen siket judo, mint Magyarorszagon Dobrotka sensei partfogoltsagaval es vezetesevel.

Ugyhogy marad a Polizeisportsverein Salzburg. Tegnap elmentem oda terepszemlet tartani. Ez egy rendorsegi sportklub, amit a mesterem ajanlott meg a nyaron. Az epulet gyakorlatilag mindenfele kuzdosportnak ad helyszint. Judo, MMA, Box, Taekwon-do, Fitness (powerfitness, ahol termeszetes modszerekkel novelsz izmot, nem gyurogepekkel), es igy tovabb. A serdulo korosztaly judo edzeseit sikerult elkapnom tegnap este, vegig is neztem az edzest, tetszett. Minden nap van edzes, kulonfele mesterekkel, majd a munkabeosztasomtol fuggoen fogok eljarni remenyeim szerint, heti ket alkalommal. Csak az a baj, az MMA is erdekel... :) Ma 20.30tol lesz MMA edzes a sportklubban, el is megyek szepen megnezni az osztrak harcosokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése