2012. augusztus 21., kedd

the first day

Túléltünk az első napot, karcolás-, és sérülésmentesen.

Az étteremben hátraraktak mosogatni, egy szlovák sráccal karöltve. A konyhai népesség elég vegyes, van török, iráni, szlovák, mindenféle. Főleg magyarok, meglepően sokan vannak.  És beszah, németül társalognak egymással, nemhogy magyarul.

A főszakács is magyar, akinek megvan az az aranyos tulajdonsága, hogy minduntalan németül kezd el beszélni hozzám, aztán észbe kap, megerőlteti magát és magyarul folytatja. Állítása szerint azért, mert másfél éve itt van és csak és kizárólag németet használ,  magyar szavakat még át kell gondolnia :) Egyébként Gyulán volt valami főfőfőszakács, mielőtt idekerült.

Fantáziát látott bennem, befogott kimagozni több ezer olívaolajat. Kézzel! Mindeközben ezerféle magozógép tervrajzát állítottam össze magamban, frásznak kell kézzel magozni. A végén karriert csinálok.

Utána elmosogattam több ezer serpenyőt. Szerencsére, a tányérokat és evőeszközöket mosogatógép intézi, utána a szlovák kebelpajti törölgeti le. Amúgy, ketten vannak hátul szlovákok, a másik ilyen igyekvőjános, mindent meg akar csinálni, közben semmit nem csinál. Képzeljétek el azt a vicces szitut, ahogy a szlovák és a magyar próbál kommunikálni. Törik az angolt, németül nem tudnak. Én úgyszintén :D

Az egyik csaj (Rita) ismeri az ASL-t, amerikai jelnyelvet. Legalábbis ezt mondta a főszakács, aztán élesben kiderült, mégsem annyira, ellenben tanulna tőlem. Álltam rendelkezésére.

A kollégák a végletekig kedvesek, hatan, heten negyedóránként megkérdezték, hogy minden oké vagy hogy mit kérek inni. Az iráni szakács meg lépten nyomon pizzát akart rámsózni, be is faltam vagy hármat :) Az italra sem kell költeni, szinte folyamatosan töltötték nekem, amit éppen kértem. Nagyjából a táplálkozás és a folyadékbevitel kérdésköre grátisz megoldva :)

A magyar főszakács kérdezgette, mit csináltam előtte? Mondom, 10éve informatikus vagyok. "Akkor mi a frászt keresel itt?!" Mondom, hát tulképp a kedvesem miatt. Erre mondja Évinek, hogy nagyon szerethetem őt, ha ezt bevállalom. Hát de.

A munkaidő is szimpatikus, 12-16 és 18-23 ig van, heti öt nap. Elviselhető. Főleg, hogy mostanra sikerült beüzemelnem az internetet is a szálláson, a 8 eurós (dikk) UTP kábellel csatlakoztam rá az agyonszabályozott hálózatra. Mondjuk, a torrenttel azért bepróbálkozom, hátha csak az iptables fog rákúrni valami minimal sávszélességre, amit ki tudok magyarázni, hogy hát de a szerencsétlen magyar nem érti a német szabályzatot.

Na, menni kell a bányába, folyt.köv.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon vártam már ezt a bejegyzést. Örülök, hogy az érkezéssel minden rendben volt. A kaján nagyon sokat lehet spórolni, nagyon jó hogy ez legalább kicsit meg van oldva.
    Már este azon gondolkodtam, hogy vajon Ákoska hány tányért törött már össze:) Csak ügyesen.

    szeretünk és puszilunk: Bőrös Malacka

    VálaszTörlés
  2. :-D Balogh Ákox az informatikai programozói felsőfokú végzettségű professzor a konyhai alapokkal ismerkedik (szó se róla,korábban ettem a főztjéből,igencsak jól sikerült) tehát eme zsíros,magvas,kajás munkahely tömény fizikai (bocs,szakszavakkal:hardver) folyamatokkal jár...hidd el lennék én is ott,így is derűsebb a jövőképed,mint itthon:-) akkor további jó akklimatizálódást:-D
    Gallasz

    VálaszTörlés