2012. szeptember 21., péntek

plázapicsulás

Még jó, hogy a szabadnapunkon kifogtunk egy esős napot. Azt tudni kell, ha itt elkezd esni, bizony abba sem hagyja egész nap, esik szépen egyenletesen pirkadattól alkonyatig, és még azon is túl.

No, de nem tántorított el minket egy kis eső, becéloztunk az Europarkot. És nem, nem Határ útra kellett elmenni. Felszálltunk a buszra (amire nem mellesleg kemény 2.30eur volt a jegy per kopf, azannyja), és elvergődtünk szépen a plázába. Nagyjából ugyanolyan boltok voltak, mint otthon, csak az arányok kicsit mások. Pl. az Interspar akkora, mint az Aréna Plázában levő Tesco, kolosszális. A leértékelések is mások, amióta itt vagyunk, csak 70%-os akciókat láttam, nem szaroznak 30-40-50%-os leértékelésekkel. Láttunk sok szép dolgot, csak mivel még nem kaptunk teljes fizetést, maradt a nézegetés és a nyálcsorgatás.

Ez volt az egyik kiszemelt pulcsi, szerintem iszonyat cuki benne :)

Az árakról annyit, hogy pl. a DM-ben majdnem ugyanannyiba kerülnek a cumók, mint otthon. A ruhák egy része hasonló árkategóriába esik, de pl a cipők és a nadrágok jóval drágábbak. A jóval drágábbak alatt azt kell érteni, hogy láttunk már 200eurós csukát is.

A havibérlet 46eur, egy buszjegy 2.30. Oké, a tömegközlekedésre megéri költeni, gyorsak és pontosak a buszok, főként tiszták. Semmi húsz éves Ikarus, fékcsikorgás (bár, ki tudja, amennyit én hallok...), zörgés, idióta sofőrök. Linzben egyszer rohantam a busz után, és kb. 50méterről észrevett a buszsofőr, szépen komótosan megvárt - mosolyogva (!). Azt persze nem árultam el neki, hogy nem volt nálam se jegy, se bérlet. Mondjuk, csak magyarul tudtam volna kifejteni, amiből vajmi keveset értett volna. Azt már ki sem fejtem, hogy nem tudtam kisilabizálni, merre is kell menni és szépen elvergődtem késő este a külvárosba. Láss csodát, ott sem volt nyócker feeling, rosszarcú, szotyolázó, tégedméregető cigányok, teljesen biztonságban érezhette magát az ember.

Egy doboz marbi lájt négyhetven vagy kilencven. A Pall Mall háromhetven. Nem véletlenül vettem órákat Ebenezer Scrooge-től, már ami a cigivásárlás és a fukariság közti kapcsolatot illeti. Leraktam szépen, a fene fog ennyi pénzt költeni. Persze, elsősorban az egészségem megőrzése dominált, így nem fogok tudni újra elkezdeni sportolni és nem utolsósorban az én kis drágám elég csúnyán néz, ha láncdohányolok :) Az igaz, euróban, meg az itteni fizetéshez képest nem érzi annyira az ember, de ha átszámolom forintra, már fogom a fejem. Csak sokszor tudatosan kell konvertálnom az árakat, hogy nagyjából bemérjem. Volt, hogy vettem kettőért egy félliteres fantát, és mikor Évike szemrehányóan nézett, akkor esett le, hogy az tulajdonképpen közel hatszáz forintba került.

Egy big size Big Mac menü hét euró körül van, amúgy hathetven, vagy mennyi. Gyros tálak szintén 6-7eurós ár körül mozognak, a sima gyros szendvics ilyen 3 körül lehet, emlékezetem szerint. A gyorskajálás itt nem divat, szal nem nagyon lehet spórolni ezen, a mekit és az ilyen gyanús kinézetű török gyrososokat leszámítva.

Apropó, a multiplexek errefelé abszolúte nem hódítanak teret. Egyik plázában sem volt mozi, ilyen Vörösmarty mozis feeling dívik, kis utcákban vannak eldugott mozik, már ha vannak. A könyveket azokat megoldom, lerántok e-book formájában jó kis olvasnivalókat, de a filmek azok hiányoznak. Mozi alapból kilőve, hacsak a drágám nem áll oda a mozivászon mellé tolmácsolni :D Gépen lehetne még filmet nézni, csak jussak egyszer valami gyors nethez. Az újdonsült linzi ismerősöm szerint UPC a menő errefelé, már ami a szélessávot illeti.

Mindenesetre, sikerült potom négy órát eltöltenünk a plázában, jóvót, szépvót, visszamegyünk még oda egy valag pénzt elkölteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése